fbpx

Coronatoegangsbewijs vanaf 6 november 2021

5 november 2021 | Nieuws

Vanaf zaterdag 6 november is toegang tot Plaza Sportiva alleen nog mogelijk met een geldige QR-code. Hoewel we voor iedereen toegankelijk willen zijn, ongeacht zijn of haar achtergrond en overtuiging, zijn wij als sportclub helaas genoodzaakt om vanaf morgen de QR-code te controleren. Dit betekent dat je bij binnenkomst de QR-code laat scannen die je ontvangen hebt als je gevaccineerd bent, hersteld bent van corona of als je een negatieve test hebt van niet ouder dan 24 uur. Zorg ook dat je je identiteitsbewijs bij je hebt. In deze nieuwsbrief informeren we je verder over de maatregel en behandelen we veelgestelde vragen en antwoorden.

Plaza Sportiva streeft ernaar om een fijne en gemoedelijke omgeving te bieden voor alle sporters, zwemmers en saunagangers. Jullie zouden ons enorm helpen om alvast de QR-code en ID kaart bij de hand te hebben bij binnenkomst. Deze laat je scannen bij de receptie door een van onze medewerkers. Houd rekening met de drukke momenten en kom als het lukt een paar minuten eerder om ongemak te voorkomen. We hopen op jullie begrip en medewerking. Samen kunnen we ervoor zorgen dat de check soepel verloopt en je kunt komen sporten en ontspannen in onze club zoals je gewend bent.

De code laat je bij ieder sportbezoek scannen, het is dus (nog) niet mogelijk de code eenmalig te laten scannen en daarna zonder check naar binnen te komen.

Hieronder volgt een lijst van veelgestelde vragen en antwoorden.

  • Ik heb geen QR-code wat nu?

We begrijpen het als je geen QR-code wilt of kunt laten zien. In dat geval bieden we de optie om je abonnement te bevriezen gedurende de maatregel van kracht is. Zodra de coronapas niet meer verplicht wordt gesteld aan sportscholen vanuit de overheid dan loopt je abonnement weer automatisch door. Vraag je bevriezing aan via de Sportivity app of stuur een mail naar welkom@plazasportiva.nl

  • Kan ik mijn abonnement bevriezen omdat ik geen QR-code heb?

Ja, dat kan. Zie antwoord hierboven. In het geval van een bevriezing wordt de betaling van je abonnementsgeld tijdelijk stopgezet en kun je ook geen gebruik maken van de faciliteiten. Heb je een onbeperkt abonnement en is je eerste contractperiode nog niet afgelopen? Dan lopen de incasso’s door, maar ontvang je een gratis periode nadat je contractperiode is afgelopen (gratis periode is afhankelijk van de duur van de bevriezing).

  • Mag ik mijn abonnement opzeggen omdat ik geen QR-code heb?

Je hebt altijd het recht om je abonnement op te zeggen. Houd wel rekening met één kalendermaand opzegtermijn. Daarnaast is het belangrijk om te checken of je abonnement nog in de contractperiode valt. Is dat laatste het geval, dan kun je je abonnement pas ná je contractperiode opzeggen. Hierbij verwijzen we naar de algemene voorwaarden.

  • Ik heb een QR-code op papier. Is dit ook geldig?

Ja, dit is ook geldig en deze kun je gerust laten scannen bij de receptie. Laat ook je identiteitsbewijs zien bij iedere binnenkomst.

  • Ik heb mijn QR-code nog niet maar ik kan wel aantonen dat ik mijn (tweede) vaccinatie afspraak heb staan. Mag ik wel sporten?

Nee, helaas kunnen we je zonder QR-code geen toegang bieden tot de sportschool. Wel kun je in de tussentijd een negatieve test laten zien. Via de website www.testenvoortoegang.nl kun je een afspraak maken voor een test. De meest dichtbij zijnde locaties zijn:

– Coronasneltestnederland.nl – Nieuweweg 11, 9711 TA, Groningen (1.7km bij Plaza Sportiva vandaan)

– Snellecoronatest.nl – Oosterstraat 9, 9711 NN, Groningen (1.9km bij Plaza Sportiva vandaan)

Nog vragen?

Mocht je een vraag hebben n.a.v. deze nieuwsbrief die niet benoemd staat kun je contact opnemen met de receptie van Plaza Sportiva of stuur een mail naar welkom@plazasportiva.nl.