Sportivity: veelgestelde vragen
Vanaf 1 november gaan we werken met de Sportivity app. Een grote verandering, dat begrijpen we. We kregen daarom ook aantal vragen binnen. We beantwoorden de vragen die we het meest tegenkwamen.
Wat is Sportivity?
Sportivity is een app op je smartphone. Het is jouw online sportomgeving, waar je inzicht krijgt in de abonnementen die je bij ons hebt lopen en je betaalgeschiedenis. Tevens kun je er groepslessen mee reserveren.
Waarom moet ik nu groepslessen reserveren?
In de eerste plaats doen we dit om de kwaliteit van de lessen te behouden. Wanneer een les overvol zit, is het voor de trainer lastig om overzicht te houden. Met de app kunnen we in de gaten houden hoeveel mensen zich aanmelden. Zit een les altijd snel vol? Dan kunnen we een extra groepsles toevoegen aan het rooster. Daarnaast biedt de app ons de mogelijkheid om beter met onze leden te communiceren. We krijgen namelijk inzicht in wie er allemaal meedoen aan de groepslessen. Wijzigingen in het lesrooster kunnen we daardoor persoonlijk communiceren.
We hebben hele ruime zalen. Misschien vind je het daarom overbodig om te reserveren. Er is immers meestal nog wel een plek vrij. Maar.. we zijn bezig met een functie op onze website, waarbij niet-leden de mogelijkheid krijgen om lessen te kopen. We gaan dus de plaatsen die nog vrij zijn, actief verkopen. Om te voorkomen dat je een plekje misloopt, laten we je nu vast wennen aan het idee om je aan te melden voor de lessen. Dan ben je verzekerd van een plek in de les.
Vanaf wanneer kan ik me aanmelden voor de lessen?
Je kunt je maximaal een week van tevoren aanmelden. Dit betekent dat je je vanaf vandaag al kunt aanmelden voor de lessen van 1 november. Als de aanmelding is gelukt, krijg je hier een bevestigingsmail van.
Ik heb geen smartphone om de app op te downloaden, wat nu?
Geen probleem. Onze receptionisten kunnen je ook aanmelden. Dus als je komt sporten: loop even langs de receptie! Bellen kan natuurlijk ook.
Waarom wordt mijn e-mailadres niet erkend?
Het e-mailadres dat je gebruikt om aan te melden, moet gelijk zijn aan het e-mailadres waarop je de mail hebt ontvangen voor het activeren van het Sportivity-account. Deze is namelijk gekoppeld aan jouw account. Wil je dit aanpassen? Daarvoor kun je bij onze receptie terecht.
De link om het account te activeren werkt niet, hoe kan dat?
Het kan zijn dat de link is verlopen, deze is namelijk 24 uur geldig. Als dit het geval is, kun je een nieuwe aanvragen bij de receptie.
Wat als ik me aanmeld, maar toch niet kan komen?
Als je toch niet mee kan doen aan een groepsles, kun je je tot een uur voorafgaand aan de les afmelden via de app of via de receptie. Sporters die niet meer mee kunnen doen omdat de les vol zit, kunnen namelijk op de wachtlijst gezet worden. Als jij je afmeld, krijgen zij een melding dat er weer een plek vrij is gekomen. Dus vergeet niet om af te melden en gun je medesporters jouw plekje in de zaal!
Wil je weten hoe de app werkt? Dat lees je hier.