Uitslag klanttevredenheidsonderzoek 2020
Voordat het coronavirus ons land bereikte, hadden we een klanttevredenheidsonderzoek laten uitvoeren. We hebben inmiddels de resultaten binnen. Die willen we graag met jullie delen.
In totaal deden 766 leden mee aan het onderzoek. Het rapportcijfer dat we van jullie kregen was gemiddeld een 7,7. Een dikke voldoende dus. Tweederde van de respondenten gaf ons zelfs een 8 of hoger. We bespreken de meest opvallende resultaten.
Aanbod groepslessen
Uit het onderzoek blijkt het aanbod van de groepslessen zowel een sterk als een verbeterpunt te zijn. 61% beschouwt het aanbod als goed tot uitstekend. Maar toch zouden velen ook willen dat het aanbod wordt uitgebreid, voornamelijk zodat de lessen op verschillende tijdstippen worden aangeboden. Hierin zijn we al stappen aan het ondernemen. We hebben dit jaar de Sportivity app geïntroduceerd; een van de redenen daarvan was dat we meer inzicht krijgen in de bezetting van de lessen. Daartoe hebben we besloten het aanbod aan lessen van Classic Ride, Bodypump en HIT te vergroten. Ondertussen zijn we ook aan het bekijken hoe we het aanbod yogalessen kunnen vergroten, waarbij we onderscheid gaan maken tussen verschillende soorten yoga (bijvoorbeeld soft flow en strong flow).
Onderhoud dakterras en sauna’s
Wat betreft het onderhoud van het dakterras en het saunaplein is er voor ons nog een verbeterslag te maken. Ook hier zijn we al mee bezig. De jacuzzi op het dakterras is al behoorlijke tijd buiten werking. De reden hiervan is dat we de hygiëne niet voldoende kunnen waarborgen, zelfs niet met de grootste waterfilters. De jacuzzi gaat er dan ook uit. Net als in de douches in de kleedkamers, worden de muren en de vloer van het dakterras met hetzelfde materiaal bespoten. Zo ziet het dakterras er weer fris en strak uit.
Wat betreft het saunaplein zijn we toe aan nieuwe banken. We zijn al hard op zoek naar mooie vervangende banken, die voldoen aan de hygiëne-eisen.
Pro-actieve houding
Hoewel uit het onderzoek blijkt dat het personeel gezien wordt als vriendelijk en erg kundig, is ook hier nog een verbeterslag te maken. Vooral in de fitnesszaal kan volgens een aantal leden het personeel nog wat vaker een pro-actieve houding aannemen. De trainers zijn er om leden te adviseren over de juiste uitvoering van de oefeningen en natuurlijk voor een gezellig praatje. Ook hierin zullen we stappen gaan ondernemen.
Communicatie
De nieuwsbrieven zijn een waardevol communicatiemiddel, zo blijkt uit het onderzoek. Zo’n 55% van de leden wil geïnformeerd worden middels de e-mails. Dat we dit jaar weer begonnen zijn met het versturen van de nieuwsbrieven heeft dan ook z’n vruchten afgeworpen; over het algemeen zijn jullie erg tevreden over de wijze van communiceren naar de leden, waar dat uit onderzoeken van eerdere jaren nog niet zo bleek te zijn.
Het onderzoek heeft ons waardevolle inzichten opgeleverd waarmee we weer aan de slag kunnen. Heb je meegedaan aan het onderzoek: bedankt!